Tábori beszámoló – Erdély 2014

Én és Bálint nagyon kíváncsiak voltunk Erdélyre. Elhatároztuk, hogy mi is csatlakozunk a táborhoz, és elutazunk oda.

A hosszú és gondos pakolás után izgatottan feküdtünk le. Elérkezett a várva várt nap! Anya vitt le minket a buszhoz, amely rögtön elindult Erdély felé. Késő estére értünk kőrispataki szállásunkra. Finom vacsorával fogadtak minket. A vendéglátónk Szőcs Lajos bácsi volt. Másnap reggel a finom reggeli után megnéztük a Szalmakalap Múzeumot. Nagyon érdekes volt. Majd elmentünk és megnéztük a Csodakutat, a malmot, a Boldogmondások dombját és átmentünk a függőhídon. Miután megebédeltünk, beültünk a buszba és Székelyudvarhelyen szálltunk le, ahol megnéztük Orbán Balázs és Szent László szobrát. Később Szejkefürdőn az előbbi síremlékét is megtekintettük. Ezután Korondra utaztunk, ahol megismerkedtünk Máté Károly taplászmesterrel, majd megkoszorúztuk Farkaslakán Tamási Áron sírját. Majd ellátogattunk a parajdi sóbányába. Mikor kiértünk a bányából, nagyon esett az eső. Gyorsan be is szálltunk a buszunkba, ahol finom kürtőskalácsot kaptunk. Visszafelé menet megálltunk Székelykeresztúron, ahol Petőfi az utolsó vacsoráját költötte el. Itt a költő vén, villámverte körtefáját is megnézhettük. Nagyon tetszett nekünk. Ezzel véget ért a harmadik nap. A negyedik napon ismét útnak indultunk. Első állomásunk Bögöz volt, ahol egy hajdani katolikus, ma már református, falfreskókkal teli templomot, és egy takaros kis tájházat is megcsodálhattunk. Később megnéztük a Jézus körkápolnát és az elárasztott Bözödújfalu templomtornyát is. Utóbbihoz traktorral látogattunk el, ami tényleg nagy élmény volt. Kőrispatakra visszaérve elsétáltunk egy hegyi tanyára, egy estenára. Itt igazi BIO-termékeket, sajtokat ehettünk. Ez a nap is jól végződött! Elérkezett az ötödik nap. Holminkat a buszunkba hordtuk, majd egy kis búcsúzkodás után elindultunk kirándulásunkra, Erdőszentgyörgyre, Rédhey Klaudia kastélyába. Utolsó kőrispataki vacsoránk vidáman telt el.

Reggel a bepakolás és a búcsú végeztével, élményekkel telve, boldogan indulhattunk haza.

Szegedi Ádám 4.b, Szegedi Bálint 8.o.