A testvériskola- kapcsolat tartalma:
- szellemi, kulturális, tudományos és nevelési értékek kicserélése intézményesen és rendszeresen az iskolák tantestülete és diáksága között az alábbi területeken:
- – a kárpátaljai magyar fiatalokban a nemzeti önazonosság, magyarságtudat erősítése;
- – az anyaországi diákokban a felelősség felébresztése a kisebbségi sorsban élők iránt;
- – az anyanyelv közös ápolása;
- – a két testvériskola közös részvétele pályázatokon;
- – a testvériskola pedagógiai programjának, tanterveinek, tankönyveinek tanulmányozása;
- – a testvériskola nevelési elveinek és módszereinek megismerése;
- – tanárok részvétele a másik iskolában szervezett továbbképzéseken, konferenciákon, fórumokon;
- – tanulók részvétele a másik iskolában szervezett tanulmányi és sportversenyeken, táborokban;
- – az anyaországnak és fővárosának, Budapestnek, valamint Kárpátaljának megismerése;
- – a tanárok számára kapcsolatfelvétel a kárpátaljai és a magyarországi szellemi élet vezetőivel, a helyi történelmi nevezetességeknek és a jelenkor kulturális eredményeinek a megismerése;
- – személyes, baráti kapcsolat kialakítása a diákok között a testvérosztályok találkozása révén.
A két iskola bemutatkozása és a közös munka részletesebb leírása a Megállapodás mellékletben olvasható.
[dg]